برای تجربه بهتر ، مرورگر خود را به کروم، فایرفاکس، اوپرا یا اینترنت اکسپلولر تغییر دهید.

بهترین محله های گرگان برای زندگی کدامند؟

گرگان-گلستان

بهترین محله های گرگان  کدام محله ها هستند و در چه قسمتی از شهر گرگان قرار دارند؟ آیا گرگان هم مانند تهران بالا شهر وپایین شهر دارد؟ تفاوت محله های متفاوت شهر گرگان در چیست؟ این ها همه سوالاتی هستند که اگر قصد خرید ملک و خانه در شهر گرگان را داشته باشید حتما به ذهنتان خواهد رسید. پس با خونه چی همراه باشید.

بهترین محله های گرگان برای زندگی

شهر گرگان هم مانند شهر تهران و دیگر شهرها دارای بالا شهر وپایین شهر است که از لحاظ اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی با هم تفاوت دارند. در واقع تقسیم بندی دقیق تر بالا شهر، وسط شهر و پایین شهر است که مهم ترین تفاوت میان آن ها میزان قیمت املاک در آنها است و می تواند وضعیت اقتصادی افراد را نشان دهد.

اگر در تهران زندگی می کنید مطمئنا می دانید که منطقه شمال شهر اصطلاحا بالا شهر و منطقه جنوبی تهران پایین شهر محسوب می شود. اما موقعیت جغرافیایی مناطق نمیتواند صرفا تنها عامل تاثیرگذار بر درجه آن ها باشد. برای مثال در شهر گرگان این مورد کاملا برعکس است، یعنی مناطقی که از لحاظ جغرافیایی در جنوب این شهر قرار دارند بالا شهر و مناطقی که در شمال این شهر قرار دارند پایین شهر محسوب می شوند.

بالا شهر و بهترین محله های گرگان

همانطور که بالاتر اشاره کردیم در شهر گرگان محله هایی که در قسمت جنوبی شهر قرار گرفته اند قیمت بالاتری دارند. در این قسمت از شهر گرگان که بالا شهر آن محسوب می شود بهترین محله های گرگان مثل فلکه کاخ (ولیعصر)، سروش، شهرک مخابرات و جانبازان قرار دارند. خانه ها و املاک این منطقه از شهر گرگان لوکس تر و مجلل تر از بقیه محله های شهر هستند و البته قیمت املاک نیز در این نواحی بالاتر است.

بهترین محله های گرگان بهترین محله های گرگان

بعد از گذشتن از بالا شهر و بهترین محله های گرگان به محله های متوسط آن میرسیم. در این قسمت از شهر که بخش میانی آن محسوب می شود قیمت خانه ها نیز از بالا شهر گرگان کمتر و در حد متوسط است. با اینکه در این قسمت از شهر مانند بالا شهر گرگان خانه ها و املاک لوکس زیادی دیده نمی شود اما محلاتی قدیمی تر و اصیل تر با بافت قدیمی تر را در خود جای داده است. برای مثال محله هایی مثل خیابان حافظیه، علی محمدی، فلکه شهرداری، طالقانی، پارس، عدالت و گلشهر در بخش وسط شهر گرگان قرار گرفته اند.

پایین شهر گرگان

در انتها به بخش پایین شهر گرگان میرسیم که همانطور که گفتیم از لحاظ جغرافیایی در قسمت شمالی این شهر قرار گرفته اند. در این قسمت از شهر بیشتر خانه ها و املاک قیمت پایین تری دارند و اقشار کم درآمد ساکن آن هستند. شاید نتوان محله های موجود در این قسمت را یکی از بهترین محله های گرگان نامید اما قیمت پایین تر و مناسب املاک در این قیمت باعث شده تا اقشار کم درآمد بتوانند راحت تر صاحب ملک شخصی شوند. محله هایی مثل شهرک مولوی، ویلا شهر، فلکه شهدا، شهرک امام، زیر خط کمربندی، ترمینال، شهرک شهریار، کاشانی، بلوار انتظام، مدرس، فردوسی، جهاد، حافظ و سعدی از محله های پایین شهر گرگان محسوب می شوند.

نکاتی که باید در مورد شهر گرگان بدانید

گرگان که شهر مرکزی استان گلستان است با داشتن جاذبه های گردشگری مختلف و متعدد هر ساله گردشگران زیادی را به سمت خود جذب میکند. گرگان یکی از شهرهای شمالی کشور است که با اینکه به دریا دسترسی ندارد اما با داشتن اماکن گردشگری و مخصوصا جنگل های زیبا مثل جنگل ناهار خوران و فضای تفریحی النگدره و روستای زیارت به یکی از مهم ترین نقاط گردشگری شمال کشور تبدیل شده است. در این شهر نیز مانند بقیه شهرها، بهترین محله های گرگان با داشتن ویژگی های مختلف مثل نزدیکی به مناطق گردشگری و یا مجلل بودن خانه ها برای سفر و یا خرید ملک به سه دسته بالا شهر، وسط شهر و پایین شهر تقسیم شده اند که در بالاتر آن ها را به طور کامل توضیح داده و نام بردیم.

نکاتی که باید در مورد شهر گرگان بدانید

  • شرایط جوی گرگان: آب و هوای بیشتر مناطق گرگان معتدل مدیترانه ای است. اما مناطقی که در نزدیکی صحرای ترکمنستان قرار دارند دارای آب و هوای گرم و نیمه بیابانی هستند.
  • قومیت و جمعیت شهر گرگان: شهر گرگان دارای جمعیتی حدود ۲۷۴۵۰۰ نفر با قومیت های مختلف است. افراد با قومیت های مختلف مثل فارسی زبانان، مازندرانی، ترکمن، ترک های آذربایجان و قزلباش، بلوچ و قزاق و سیستانی جمعیت این شهر را تشکیل می دهند.
  • مناطق گردشگری: همانطور که بالاتر ذکر کردیم گرگان به دریای زر دسترسی ندارد اما با داشتن طبیعت زیبا مناطق گردشگری مختلف به یکی از مهم ترین شهرهای توریستی کشور تبدیل شده است. از این مناطق گردشگری می توان به پارک جنگلی نهار خوران، رودخانه پلنگ پا، پارک جنگلی کردکوی، پارک ملی گلستان (اولین پارک ملی ایران) و دیوار دفاعی (سومین دیوار طولانی در جهان) اشاره کرد.

بهترین محله های گرگان برای خرید ملک

اگر اهل شهر گرگان نیستید اما قصد خرید ملک در این شهر را دارید در ابتدا باید در مورد وضعیت ملک و قیمت آن و تقسیم بندی شهر اطلاعات لازم را کسب کنید.

خرید ملک نزدیک بازارهای گرگان

خیابان امام خمینی که در نزدیکی بازار قرار دارد یکی از قدیمی ترین محله های گرگان است و تقریبا مرکز این شهر محسوب می شود. بازار گرگان یکی از مراکز دیدنی این شهر است که می توان گفت زیباترین و مفرح ترین قسمت از شهر بازار نعلبندان است که میوه ها و سبزیجات تازه و سالم و ارگانیک در آن به فروش می رسد.

میدان اصلی شهر گرگان میدان شهرداری است که از طرف شرق به میدان کریمی می رسد. میدان کریمی به گونه ای مرکز جگرسراهای شهر است و بین علاقه مندان این غذای لذیذ شهرت و محبوبیت بسیار زیادی دارد.

همچنین اگر قصد بازدید از مراکز تجاری لوکس و یا خرید پوشاک را داشته باشید میتوانید به خیابان ولیعصر گرگان سر بزنید. خیابان ولیعصر مرکز مراکز تجاری شیک و انواع پوشاک است.

بازارهای گرگاندرامتداد خیابان ولیعصر به بلوار نهار خوران خواهید رسید. این بلوار به دلیل داشتن درخت های قدیمی و بلند در دو طرف خیابان و داشتن فضا و منظره ای زیبا شهرت دارد و به محلی مناسب و زیبا برای پیاده روی و دوچرخه سواری تبدیل شده است. همچنین رستوران ها و کافه های این خیابان نیز میتوانند هنگام خستگی یا زمان سرو غذا برای استراحت بسیار مناسب باشند.

خیابان سر خواجه نیز از خیابان های معروف این شهر است که مرکز فروش لوازم خانگی و موبایل و کیف و کفش است و بسیاری از افراد برای خرید محصولات مورد نظر خود ابتدا به این خیابان سر میزنند و معمولا نیز با دست خالی باز نمی گردند.

خرید ملک نزدیک مراکز تاریخی

یکی از خیابان های قدیمی و تاریخی این شهر خیابان لشکر است که مکان هایی مثل پادگان تاریخی و تالار فخرالدین اسعد گرگانی در این خیابان قرار دارند. علاوه بر این مکان های تاریخی چندین گالری و نمایشگاه تاریخی و خانه هایی با بافت های بسیار قدیمی و سقف های سفالی نیز در این منطقه قرار دارد که برای علاقه مندان به این نوع سبک معماری جذاب هستند.

خرید ملک در مجاورت پارک ها و فضاهای سبز

خیابان سروش در شهر گرگان در انتهای پارک جنگلی النگدره  قرار دارد که خانه های ویلایی و آپارتمان های زیبایی دارد که همگی منظره ای رو به جنگل و آب و هوایی معتدل و مطلوب دارند.

بالا
logo-samandehi