برای تجربه بهتر ، مرورگر خود را به کروم، فایرفاکس، اوپرا یا اینترنت اکسپلولر تغییر دهید.
جاهای دیدنی رامسر

جاهای دیدنی رامسر

رامسر، یکی از شهرهای شمالی کشور است که به‌دلیل برخورداری از چشم‌اندازهای طبیعی و مسحورکننده، دیدنی‌های متعدد و طبیعتی افسانه‌ای، یکی از معروف‌ترین و زیبا ترین شهر هاو محبوب‌ترین مقاصد سفر در طول سال مخصوصا بهار و تابستان و همینطور پاییز و زمستان به شمار می‌رود.

رامسر با قرارگیری در حاشیه‌ی جنگلی کوه‌های سربه‌فلک کشیده‌ی البرز و دریای خزر، از چشم‌اندازی بکر و مثال‌زدنی برخوردار است و همین امر از دلایل محبوبیت آن در بین دیگر شهرهای شمالی کشور بوده و به «عروس شهرهای ایران»شهرت دارد.

«سخت‌سر»، نام پیشین غربی‌ترین شهر استان مازندران است که از شمال با دریای خزر، از جنوب با رشته‌کوه‌های البرز، از غرب با چابکسر و از شرق با تنکابن همسایه است.

وجود مناطق ییلاقی بسیار زیبا، قلل مخروطی، باغ‌های مرکبات، مزارع چای، شالیزارهای برنج، آبشارهای متعدد، بوستان‌های جنگلی، غارها، چشمه‌ها، دریاچه، ساحلی زیبا و خیره‌کننده، آب‌های گرم معدنی، چندین هتل‌ ساخته شده و به خصوص مردم مهمان نواز و با صفا که باعث شده تا این شهر جایگاه مناسبی را در صنعت گردشگری به‌دست آورد و نیز در گروه مناطق برتر طبیعت‌گردی کشور قرار گیرد.

روستای جواهرده

روستای جواهر ده، جواهری در رامسر - کجارو

از جاهای دیدنی رامسر، می‌توان از یک روستا به نام «جواهرده»، نام برد که همانند نامش همچون جواهری است در دل طبیعت استان مازندران و شهرستان رامسر که سالانه میزبان گردشگران بسیاری از سراسر ایران و جهان است.

این روستا در فاصله‌ی ۲۶ کیلومتری از رامسر قرار دارد و به‌واسطه‌ی طبیعت زیبا و بکر، چشم‌اندازهای منحصربه‌فرد و خارق‌العاده، آب‌وهوایی دلنشین و مطبوع در بهار و تابستان و میهمان‌نوازی و فرهنگ غنی مردم این خطه از شمال کشور، همواره زبانزد مسافران و بازدیدکنندگان بوده است.

جواهرده را می‌توان از جذاب‌ترین مناطق گردشگری و شاهکاری از مخلوقات خداوند معرفی کرد که با آثار تاریخی که در خود جای داده، در بخش گردشگری تاریخی نیز مهم و قابل‌توجه است؛ مسجد سید سعید آقا و مسجد آدینه با قدمتی حدود هفت قرن و گورهای گبری از جمله دیدنی‌های تاریخی در جواهرده رامسر محسوب می‌شود.

تله‌کابین رامسر

خارج شدن سیم بوکسور کابین‌ها از روی ریل علت حادثه تله‌کابین رامسر اعلام شد  - ایسنا

«تله‌کابین رامسر»، بزرگ‌ترین تله‌کابین در سراسر کشور است که در فاصله‌ی پنج کیلومتری از غرب شهرستان رامسر و در فاصله‌ی بسیار کمی از شهرستان چابکسر در استان گیلان قرار دارد و از کنار ساحل دریای خزر شروع شده و تا ارتفاعات جنگلی ادامه یافته است. این تله‌کابین با طولی بالغ بر دو کیلومتر دارای ۴۰ کابین است که به همت بخش خصوصی احداث شده است. این تله‌کابین عنوان تنها تله‌کابین در خاورمیانه است که ارتفاعات جنگلی و ساحل دریا را به یکدیگر متصل ساخته است. از امکانات ارائه شده در این مکان گردشگری می‌توان به واحدهای پذیرایی و مکان‌های تفریحی و گردشگری اشاره کرد که مورد استقبال گردشگران و مسافران قرار گرفته است.

«مجتمع رفاهی تفریحی شهر سبز»، نام رسمی تله‌کابین رامسر است که در گروه مجموعه‌ی کامل توریستی و در دو بخش در حال فعالیت است. بخش اول تله‌کابین در بخش پایینی کوه و در کنار ساحل است که با امکانات رفاهی و تفریحی همچون شهر بازی، پینت بال، پیست کارتینگ، باگی، کلوپ دریایی، ایستگاه تله‌کابین، اسکی روی آب، قایق‌سواری، مراکز تجاری، صنایع دستی، رستوران، شعب بانک‌های مختلف و… پذیرای گردشگران است. بخش دوم نیز به‌شکل کلبه‌های لوکس جنگلی و سوئیت‌های وی آی پی (VIP)، مکان‌های گردشگری و تفریحی مختلفی از جمله مسیر پیاده‌روی جنگلی، سالن بازی، رستوران، بام رامسر و… را در خود جای داده است.

بوستان جنگلی صفارود

در فاصله‌ی ۹ کیلومتری از مسیر جواهرده به رامسر، «بوستان جنگلی صفارود»، قرار دارد که از جاذبه‌های گردشگری طبیعی در شهرستان رامسر به شمار می‌رود. این منطقه‌ی گردشگری در دل دره، در مجاورت رود صفارود و در بخش پایینی جاده واقع شده است. «آب‌معدن»، نام دیگر این بوستان جنگلی زیبا و دوست‌داشتنی است که مکانی ایده‌‌آل برای گردهمایی خانواده‌های محلی هنگام ۱۳ فروردین محسوب می‌شود.

جنگل دالخانی

جنگل دالخانی؛ دالان بهشت، در جنوب شرقی رامسر - مجله گردشگری میزبون

«جنگل دالخانی»، از دیگر جاهای دیدنی رامسر و استان مازندران است که در روستایی به همین نام قرار گرفته است. این جنگل بسیار زیبا و به‌صورت نیمه‌کوهستانی با ارتفاع تقریبی ۸۰۰ متر است که برخوردار از مناظر بکر و جاذبه‌های تماشایی و طبیعی است. جنگل دالخانی در فاصله ۳۰ کیلومتری از جنوب شرقی رامسر قرار دارد و به‌دلیل ارتفاع آن، انتخابی مناسب برای کوهنوردی و طبیعت‌گردی است. مه غلیظ در این جنگل، از ویژگی‌های منحصربه‌فرد و تماشایی آن است که خود به مهم‌ترین دلیل برای جذب مسافر و توریست به این منطقه تبدیل شده است.

«دالان بهشت»، لقبی است که از سوی گردشگران به این جنگل افسانه‌ای با درختانی سربه‌فلک کشیده، سرسبزی و خرمی و آب و هوایی مطبوع داده شده است. جنگل در جاده‌ی رامسر به تنکابن قرار گرفته و برای رسیدن به آن بهتر است که از جاده‌ی کتالم به هریس که به جاده‌ی میرزا کوچک‌خان نیز شهرت دارد، استفاده کرد. خروجی شهر رامسر نیز مسیر دیگری است که گردشگران را پس از هفت کیلومتر طی کردن جاده‌ی آسفالته‌ی رامسر به تنکابن، به سه راهی جنت رودبار می‌رساند. سپس با پیمودن مسافتی حدود ۲۳ کیلومتر، وارد جنگل افسانه‌ای و رویایی دالخالی خواهند شد.

هتل قدیم رامسر

در رامسر هتلی قدیمی از زمان رضاشاه پهلوی وجود دارد که از قدیمی‌ترین و معروف‌ترین هتل‌های ایران است. هتل  سه طبقه‌ی رامسر  در سال ۱۳۱۷ احداث شد و حدود پنج هزار متر مربع مساحت دارد و معماری آن  شبیه به سبک معماری آرت دکو اروپا است. در ساخت این بنای پهلوی آهن به‌کار‌نرفته است و تماما از آجر، بتن و سیمان ساخته شده است. گچ‌بری‌های گیاهی، تزیینات گچی از نوع شمسه‌ای و پر طاووس از جمله تزیینات این هتل است و  برای برپایی آن مجموعه‌ای از سلیقه‌های آلمانی، انگلیسی و ایتالیایی استفاده شده است.

بالا
logo-samandehi