برای تجربه بهتر ، مرورگر خود را به کروم، فایرفاکس، اوپرا یا اینترنت اکسپلولر تغییر دهید.
رامسر _شهر زیبای رامسر

رامسر _شهر زیبای رامسر

شاید تا بحال فکر کرده باشید برای مسافرت کجا بریم؟شمال؟ جنوب؟ کیش؟کویر؟ در اینجا قصد داریم شهری زیبا با فاصله جدانشدنی دریا و جنگل را به شما معذفی کنیم.

بله رامسر عروس شهر های شمال یا به عبارتی دیگر بهشت زمینی خدا. رامسر از سمت شرق به شیرود، از غرب به شهر چابکسر و دهستان اوشیان استان گیلان، از جنوب به کوه‌های البرز و از شمال به دریای مازندران محدود است. آب‌وهوای رامسر در تابستان گرم و مرطوب و در زمستان معتدل است.

نزدیکی جنگل و دریا زیبایی ویژه‌ای به این شهر داده‌است و این امر موجب جذب گردشگران در همه فصل‌های سال می‌شود. رامسر دارای فرودگاه است. مناطق ییلاقی رامسر مانند جواهرده (که تغییر یافته «جؤر ده» به معنای دهِ بالا) بسیار زیبا و خوش آب‌وهوا است.

بهار رامسر بسیار دیدنی و زیباست . با شروع بهار گل های بهار نارنج عطر و زیبایی خاصی به این شهر میدهد.

دریای زیبا با ساحل شنی یکی دیگر از جاذبه های دیدنی این شهر است. داشتن آب گرمهای معدنی و طبی بهداشتی ، رستورانهائی با غذاهای محلی،اقامتگاه های جنگلی ، و مهمتر از همه جنگل هیرکانی همه و همه به قابلیت های این شهر افزوده است. سالانه تعداد زیادی توریست از داخل کشور یا خارج از کشور از این شهر بازدید میکنند. داشتن فرودگاه با قابلیت نشستن هواپیماهای پهن پیکر از جمله امتیازات آن میباشد.

نام قدیم رامسر، سخت سر بوده. در سال ۱۳۱۴ شمسی نام سخت سر به رامسر تبدیل گردید. احتمالاً نام سخت سر، به دلیل مقاومت و ایستادگی مردم این منطقه در برابر اعراب بوده‌است. رامسر قبل از دوره میلاد تابع حکومتی بود که بر سرزمین گیلان و مازندران حکومت می‌کردند. در اواسط قرن هشتم هجری قمری سخت سر دارای حکومت مستقل شد و «سید رکابزن کیا حسنی» بر آن حکومت می‌کرد و «سفید تمشک»(منطقه ای در چابکسر) حد غربی آن بود. در عصر زندیه رامسر وشهسوار ضمیمه خاک گیلان گردید و سراسر گیلان تابع یک حکومت شد. با قدرت گرفتن قاجاریه رامسر و تنکابن از گیلان جدا شدند .

بالا
logo-samandehi