برای تجربه بهتر ، مرورگر خود را به کروم، فایرفاکس، اوپرا یا اینترنت اکسپلولر تغییر دهید.
آب گرم های رامسر، یک جاذبه گردشگری دیدنی

آب گرم های رامسر، یک جاذبه گردشگری دیدنی

رامسر به داشتن چشمه‌های آب گرم معدنی شناخته شده است. آب‌های معدنی رامسر خواص درمانی بسیاری دارد و طبیعتی زیبا را در اطراف خود جای داده است و توانسته توجه طبیعت دوستان و گردشگران را به خود جلب کند. این چشمه‌ها از چندین چشمه تشکیل می‌شود که به چشمه‌های گوگردی گازدار شهرت دارند. “چشمه زیر پل” یکی از چشمه‌های آب گرم رامسر است که آب این چشمه از کف حوضچه و از چند نقطه خارج می‌شود. در جنوب شرقی رامسر در شهرهای سادات‌محله و کتابم چند استخر آب گرم معدنی وجود دارد که برای درمان بیماری‌های رماتیسم و پوستی مفید است، همچنین در رفع عوارضی که پس از تب بروز می‌کند مؤثر واقع شده است. در حال حاضر بیشتر این چشمه‌های آب‌گرم به صورتی عمومی، ابتدایی یا خصوصی قابل استفاده است.


بیشترین تعداد چشمه های آب گرم با حدود ۲۰ دهنه پیرامون هتل ها و کاخ رامسر از دل زمین می جوشد و پس از کانال کشی و شبکه گذاری برای استفاده مراکز آب گرم این شهر که اغلب به شیوه سنتی و غیربهداشتی مدیریت می شود، قرار می گیرد.
هر چند فعالیت مراکز آب گرم این شهر به پیش از انقلاب اسلامی باز می گردد اما هم اکنون در ضلع جنوبی هتل پارسیان شامل ۲۴ وان خصوصی جداگانه برای آقایان و بانوان، یک استخر خصوصی، خزینه عمومی مشترک برای استفاده آقایان و بانوان در ۲ شیفت کاری، پارکینگ، فروشگاه غذایی و سه باب آلاچیق است که آب آن از ۲۰ رشته چشمه که به چشمه های گوگردی گازدار معروف است، تامین می شود.


آمارهای رسمی نشان می دهد در نیمه نخست هرسال روزانه به طور میانگین ۸۰۰ نفر و در دیگر فصول روزانه به طورمیانگین دستکم ۴۰۰ نفر که اغلب آن ها گردشگران داخلی و حتی خارجی هستند از این مجموعه آب گرم استفاده می کنند.
میزان دمای آب گرم این شهر حدود ۴۲ درجه سانتیگراد اعلام شده که از دل کوههای البرز سرچشمه می گیرد و پس از جریان به قسمت های پائین دست منطقه ییلاقی ‘اربکه ‘ از زمین خارج می شود به نحوی که با گذر در معابر درون شهری پیرامون هتل های رامسر این آب جاری شده و برای هر رهگذرکاملا بوی این آب که بوی باروت می دهد قابل استشمام است.
بنا به گفته پیشینیان، پزشکان و متخصصان طب سنتی مجموعه آب گرم رامسر دارای خواص طبی و درمانی متفاوت شامل حرارت درمانی، آب درمانی، روان درمانی، تسکین دهنده دردهای ناشی از شکستگی های مزمن است و برخی از بیماری های پوستی و نیز دردهای عضلانی را تسکین می دهد.

مهمترین چشمه های آبگرم رامسر

رامسرگردی یک تیر و چندان نشان است، این را ما فقط نمی گوییم، گردشگرانی که از خطه های جنوبی کشور نیز به سمت شمال حرکت می کنند، در ابتدای برنامه ریزی خود به دنبال بازدید از رامسر هستند.

لیست زیر مهمترین آبگرم رامسر را معرفی می کند که در سفر به این منطقه می توانید از آنها استفاده کنید:

·         آبگرمهای معدنی و بهداشتی محمود گرما و عزیز گرما (رامسر)

·         آبگرم اشکر گرما (ساداتشهر)

·         آبگرم کش (ساداتشهر)

·         آبگرم سنگ بنه (سادات شهر)

·         آبگرم شاه مادر گرمابه (پشت هتل جدید رامسر)

·         آب گرم سنا (پشت هتل رامسر)

·         آبگرم هتل پارسیان

·         آبگرم محمود گرما

·         آبگرم عزیز گرما

·         آبگرم سنا

بالا
logo-samandehi