برای تجربه بهتر ، مرورگر خود را به کروم، فایرفاکس، اوپرا یا اینترنت اکسپلولر تغییر دهید.
بهترین محله‌های کرج برای زندگی کدامند؟

بهترین محله‌های کرج برای زندگی کدامند؟

بهترین محله‌های کرج | از عظیمیه تا جهانشهر | راگهی | ثبت رایگان آگهی

مرکز استان البرز شهر کرج است که چهارمین شهر پرجمعیت و اولین شهر مهاجرپذیر ایران است. نام کرج برگرفته از کراج به معنای خبررسانی با روشن کردن آتش می‌باشد. کرج در گذشته روستایی بوده که به دلیل مناظر زیبایش مشهور بوده است. برای آشنایی با بهترین محله‌های کرج برای زندگی با خونه چی همراه شوید.

مزایا و معایب زندگی در کرج

عده‌ای بین انتخاب تهران و کرج دو دل مانده‌اند. برخی معتقدند تهران خیلی شلوغ است و برخی دیگر از سختی رفت‌وآمد بین کرج و تهران حرف می‌زنند. قبل از انتخاب بین این دو، لازم است با مزایا و معایب کرج آشنا شوید تا بتوانید انتخاب عاقلانه‌تری داشته باشید.

منطقه نمونه گردشگری عظیمیه از شعار تا واقعیت – پایگاه خبری آیین باور

مزایای زندگی در کرج

قیمت خرید خانه در کرج بسیار ارزان‌تر از تهران است.

هوای کرج بسیار تمیزتر از تهران است و جو آرام‌تری نیز دارد.

ترافیک آرام‌تری نسبت به تهران دارد.

جاهای دیدنی کرج

از زیباترین جاهای دیدنی کرج می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

جاده چالوس کرج

جاده چالوس کرج برای همه ما نامی آشناست. جاده‌ای که با شنیدن نامش دلمان برای شمال پر می‌کشد. جاده‌ای که علاوه بر باصفا بودن، رستوران‌ها، کافه‌ها، کبابی و جگرکی‌های بسیاری را در دل خود جای‌داده است. جاده چالوس چهارمین جاده زیبای جهان است. جاده‌ای نزدیک به تهران که زیبایی‌های بی‌شماری را شامل می‌شود.

کرج دیگر ظرفیت جمعیت ندارد – پایگاه خبری گلونی

باغ فاتح کرج

باغ فاتح یا پارک تنیس، با آن درخت‌های سر به فلک کشیده و گیاهان سرسبز و زیبایش، مکانی دنج برای پیاده‌روی است. این پارک امکانات ورزشی بسیاری را شامل می‌شود. نام باغ فاتح برگرفته از نام صاحبش محمدصادق فاتح یزدی بوده است.

آدرس: جهانشهر، کرج، استان البرز، ایران.

روستای برغان کرج

برغان طبیعت بکری با کوچه‌باغ‌های فراوان و رودخانه‌های پرآب است. این روستای زیبا و خوش و آب‌وهوا، بناهای تاریخی (پل تاریخی، مسجد جامع) را نیز شامل می‌شود.

آدرس: ۱۳ کیلومتری شمال غربی استان البرز، آخرین روستای جاده کردان-برغان.

پارک چمران کرج

باغ های جهانشهر کرج و گشت و گذار در میان زیبایی‌ها | نشاط آوران

پارکی خوش آب‌وهوا که رودخانه کرج از آن عبور می‌کند، پارک چمران شهربازی و سینما نیز دارد. در این پارک می‌توان انواع گل‌ها و گیاهان نادر را یافت.

آدرس: استان البرز، کرج، بلوار چمران، ایران

بهترین منطقه کرج برای سرمایه‌گذاری

از بهترین مناطق کرج برای سرمایه‌گذاری ملک می‌توان به باغستان غربی اشاره کرد؛ زیرا در حال حاضر امکانات راه ندارد اما پیش‌بینی می‌شود با افتتاح پل بیمارستان البرز مشکل راه این محله حل شود و قیمت هر مترمربع بین ۱ تا ۲ میلیون تومان افزایش قیمت پیدا کند. هم‌چنین پیش‌بینی‌شده در آینده‌ای نه‌چندان دور، این منطقه به یکی از بهترین محله‌های کرج برای زندگی تبدیل شود.

بهترین محله‌های کرج برای زندگی

عظیمیه (شهرک رسالت) و مهرشهر که از اعیانی نشین ترین محله‌های کرج هستند، گران‌ترین محله‌های کرج برای زندگی محسوب می‌شوند. در ادامه قصد داریم با عظیمیه و مهرشهر مختصراً آشنا شویم.

عظیمیه کرج

عظیمیه یا شهرک رسالت که از بهترین محله‌های کرج برای زندگی است در شمال شرقی البرز واقع‌شده است. عظیمیه در گذشته روستایی بوده به نام پرگیرک که کشاورزی و باغداری در آن بسیار رواج داشته است.

 به دلیل فضاهای سبز و نماهای لوکسش از بهترین مناطق کرج محسوب می‌شود.

از مکان‌های دیدنی عظیمیه می‌توان به بام کرج اشاره کرد که به دلیل آب‌وهوای عالی بسیار مورد استقبال است.

از مهم‌ترین مراکز خرید عظیمیه می‌توان به مرکز خرید مهستان (خیابان مطهری، بلوار نبوت)، مجتمع تجاری یادمان (بلوار طالقانی پایین‌تر از پل آزادگان)، مرکز خرید ایران‌زمین و مجتمع خرید برج میلاد (ابتدای بلوار طالقانی جنب خیابان شهید حسینی) اشاره کرد.

قیمت خرید آپارتمان در عظیمیه از متری ۵ میلیون تومان شروع‌شده و تا متری ۱۲ میلیون تومان ادامه دارد. قیمت در این محله با توجه به نوع بنا، سال ساخت ساختمان، متراژ و امکانات ساختمان متغیر است.

مهرشهر کرج

شاهین ویلا کرج ؛ پر تقاضاترین محله منطقه 6 برای اجاره خانه - وبلاگ زومیلا

مهرشهر یکی از بزرگ‌ترین محله‌های کرج و همچنین منطقه لوکس و مدرنی است که همچون پونک آرامش و امنیت زیادی در آن حاکم است. بسیاری از افراد برای فرار از شلوغی و سروصدا به این محله مهاجرت می‌کنند.

به دلیل باغ‌های زیادی که در محله مهرشهر وجود دارد یکی از خوش آب‌وهواترین مناطق کرج محسوب می‌شود.

از ویژگی‌های بارز مهرشهر می‌توان به این مورد اشاره کرد که حریم ساختمانی خانه‌ها رعایت شده است و ساختمان‌ها دو تا سه متر با هم فاصله‌دارند.

از مهم‌ترین مراکز خرید مهرشهر می‌توان به مرکز خرید رویال واقع در مهرشهر بلوار مسیح پاکدل اشاره کرد. مجتمع تجاری پارس نیز در بلوار شهرداری مهرشهر واقع‌شده است. مهرشهر بازار روز میوه و تره‌بار نیز دارد که در بلوار ارم  قرارگرفته است.

از مکان‌های دیدنی و جالب مهرشهر می‌توان به کاخ مروارید اشاره کرد که قدمت آن مربوط به دوره پهلوی است.

قیمت خرید آپارتمان در مهرشهر از متری ۵ میلیون تومان شروع‌شده و تا متری ۱۵ میلیون تومان ادامه دارد. قیمت در این محله نیز همچون عظیمیه با توجه به نوع بنا، سال ساخت ساختمان، متراژ و امکانات ساختمان متغیر است.

بهترین مناطق شهر کرج برای خرید خانه کدامند؟ | وبلاگ شیپور

مناطق پایین‌شهر کرج

از مناطق و شهرک‌های حاشیه‌ای کرج که به‌تازگی به چرخه شهرنشینی پیوسته‌اند می‌توان به حصارک بالا و پایین، بنیاد و شهرک‌های یاس و بهارستان اشاره کرد.

بالا
logo-samandehi