برای تجربه بهتر ، مرورگر خود را به کروم، فایرفاکس، اوپرا یا اینترنت اکسپلولر تغییر دهید.
بهترین منطقه زندگی در متل قو

بهترین منطقه زندگی در متل قو

متل قو یا سلمانشهر یکی از زیباترین و بی‌نظیرترین جاذبه های کشورمان بوده و با داشتن طبیعتی خیره کننده و مناطق گردشگری جذاب از معدود شهرهایی می‌باشد که افراد با حضور در این منطقه می‌توانند کوه‌ها و دریا را در کنار یکدیگر با چشم اندازهای بی‌نظیر مشاهده کند. آب و هوای متل قو در اغلب ایام سال بسیار معتدل و مناسب می‌باشد که می‌توان گفت در اواسط اردیبهشت ماه شرایط اقلیمی بسیار عالی در این منطقه حاکم بوده و گردشگران می‌توانند در این شرایط اقلیمی دلچسب به این شهر سفر کرده و فرصت بازدید از جاهای دیدنی متل قو را داشته باشند.

سلمانشهر ، شهرگردشگرپذیر با زیر ساخت های محدود - ایرنا

متل قو یکی از زیباترین و بی‌نظیرترین مناطق تنکابن می‌باشد. جاهای دیدنی متل قو از محبوب‌ترین و بهترین جاذبه های گردشگری و تفریحی شمال کشورمان به شمار می‌آیند. متل قو یا همان سلمانشهر با داشتن جاذبه های دیدنی بسیار، هر ساله مقصد انبوهی از گردشگران و مسافران ایرانی و خارجی قرار می‌گیرد. از جاهای دیدنی متل قو می‌توان به روستای اسبچین شهرستان عباس آباد اشاره نمود که از زیباترین دیدنی های این منطقه بوده و به شکل دیوار سفیدی از فاصله دور نمایان می‌باشد. دلیل نام‌گذاری این روستا به خاطر دیوارهای سنگی رشته کوه البرز است. از دیگر جاهای دیدنی متل قو می‌توان به «غار دانیال» اشاره کرد که به عنوان دومین غار بزرگ رودخانه‌ای در کشورمان شناخته می‌شود! گردشگران می‌توانند با یک ربع پیاده‌روی، خود را به دهانه غار که ۱۰۰ متر از رودخانه بالاتر است، برسانند.

معرفی و شناخت جاهای دیدنی متل قو سلمان شهر | دلگرم

متل قو (سلمانشهر) کجاست؟ | موقعیت متل قو روی نقشه

برخی افراد در مقابل شنیدن نام متل قو این سوال برایشان پیش میاید که متل قو کجاست؟ متل قو شهری توریستی در استان مازندران بوده و با داشتن وسعت ۹ کیلومتر طول و ۷ کیلومتر عرض در مرکز تنکابن قرار گرفته است. این شهر در فاصله ۳۵ کیلومتری شرق تنکابن واقع شده و به عنوان مهمترین قطب گردشگری در این منطقه شناخته می‌شود. ارتفاعات ییلاقی و جنگلی زیبای متل قو، فاصله بسیار کم با ساحل و دامنه کوه‌ها و جاهای دیدنی متل قو از جمله جذابیت های این منطقه به شمار می‌رود. گردشگران و مسافران با سفر به این منطقه می‌توانند لحظاتی بی‌نظیر و به یاد ماندنی را سپری کنند. متل قو قبل از انقلاب با نام «شهر ساقی کلایه» شناخته می‌شده و قدمت این منطقه به سال ۱۳۴۰ برمی‌گردد و با رایج شدن شهرک سازی در ایران در آن دوران این منطقه نیز پیشرفت‌هایی را در خود مشاهده کرده است. دلیل نامگذاری متل قو به ساقی کلایه به خاطر دختر جوانشیر (ساقی) و کلایه (محله) در زمان شیرین گیلکی می‌باشد.

متل قو یا سلمان شهر | تورهای مسافرتی|راهنمای مهاجرت|تحصیل و گردشگری

فاصله چالوس تا متل قو

برای برخی از گردشگران جای سوال می‌باشد که فاصله چالوس تا متل قو چند کیلومتر است؟ می‌توان گفت با رساندن خود به جاده چالوس کمتر از دو ساعت زمان برای حضور در سلمانشهر نیاز خواهید داشت.

ساحل متل قو (سلمانشهر)

اقامت و خوش‌گذرانی در متل قو - چمدان - رسانه سفر، گردشگری و میراث فرهنگی

ساحل متل قو با داشتن امواج خروشان دریای خزر از جذابیت قابل توجهی برخوردار بوده و توانایی اعطای آرامش و احساس منحصر به فرد را داشته و این امکان را برای مسافران و گردشگران فراهم می‌سازد که در کنار بازدید از دریا و ساحل زیبای مازندران، از کوه‌های سر به فلک کشیده و جنگل‌های سرسبز و بی‌نظیر دیدن کنند. می‌توان گفت ساحل این منطقه از بهترین جاهای دیدنی متل قو به شمار می‌آید و شما می‌توانید با حضور در این ساحل معروف شمال ایران خاطرات به یاد ماندنی و فراموش نشدنی را تجربه کنید. گردشگران اگر بخواهند از سمت تهران به این منطقه سفر کنند، باید وارد جاده چالوس شده و راه خود را به این شهر کج کنند. فاصله تهران تا متل قو از شمال شرقی تهران حدود ۲۱۶ کیلومتر بوده و افراد در کمتر از چهار ساعت می‌توانند خود را به این منطقه زیبای ایران برسانند. هم‌چنین فاصله رشت تا متل قو حدود ۱۷۴ کیلومتر بوده و سه و نیم ساعت طول خواهد کشید که از رشت به این منطقه برسید.

خرید ویلا در متل قو (سلمانشهر)

اقامت و خوش‌گذرانی در متل قو - چمدان - رسانه سفر، گردشگری و میراث فرهنگی

در سفر به متل قو یا همان سلمانشهر می‌توانید با گزینه‌های بسیاری برای اقامت در این منطقه مواجه باشید. شما می‌توانید با «خرید ویلا در متل قو» در سفرهای خود به این شهر زیبا بدون نگرانی و دغدغه، اسکان داشته باشید! با توجه به محبوبیت بسیار این شهر می‌توان گفت خرید ویلا در این منطقه بسیار رونق یافته است. گردشگران در کنار بازدید از جاهای دیدنی متل قو می‌توانند با گشت و گذار در شهر، بهترین سوغاتی های متل قو را خریداری و با خود ببرند.

مقاله پیشنهادی خونه چی

از سری مقالات خونه چی می‌توانید بهترین محله های آمل برای زندگی را مطالعه فرمایید. همچنین می‌توانید نظرات خود را در بخش نظرات پایین همین صفحه با ما به اشتراک بگذارید. به همراه تیم خونه چی از این که تا پایان همراه ما بودید از شما سپاسگزاریم.

بالا
logo-samandehi