برای تجربه بهتر ، مرورگر خود را به کروم، فایرفاکس، اوپرا یا اینترنت اکسپلولر تغییر دهید.
جاهای دیدنی نمک آبرود

جاهای دیدنی نمک آبرود

نمک ‌آبرود منطقه‌ای گردشگری و توریستی در ۱۲ کیلومتری چالوس است. این منطقه از توابع شهرستان چالوس است که یکی از شهرستان‌های غربی استان مازندران به‌حساب می‌آید. نمک‌آبرود حدودا ۷۵۰ هکتار وسعت دارد.

اگر بخواهیم بگوییم بهترین فصل برای سفر به نمک ‌آبرود کدام است، احتمالا کار سختی پیش روی ماست. نمک‌ آبرود در هرفصل دیدنی است. از پاییز تا بهار، هرکسی می‌تواند از طبیعت این منطقه لذت ببرد. البته بهتر است زمستان را برای سفر به نمک ‌آبرود انتخاب نکنید. چرا که سرمای هوا امکان اینکه به اندازه کافی از گشت و گذار در این منطقه لذت ببرید را از شما خواهد گرفت.

چطور به نمک آبرود برویم؟

اگر جاده چالوس را برای رفتن به نمک آبرود انتخاب کرده‌اید کار راحتی پیش روی شماست. بعد از رسیدن به چالوس، راهتان را ادامه بدهید تا به تابلوی خروجی جاده به سمت نمک‌ آبرود برسید. حواستان باشد وارد قسمت مسکونی آن نشوید، چون باید برای ورودی آن هزینه بپردازید.اما ورود به منطقه توریستی، رایگان است.

جاهای دیدنی نمک آبرود

نمک آبرود آنقدر زیباست که احتمالا اصلا آنجا حوصله‌تان سر نرود و حتی اگر از هیچ‌کدام از امکانات تفریحی آنجا هم استفاده نکنید، بازهم لذت ببرید. اما اگر به نمک آبرود رفتید، دیدنی‌های زیر را از دست ندهید.

۱. تله‌کابین نمک آبرود

تله‌کابین نمک آبرود

یکی از معروف‌ترین تله‌کابین‌های شمال ایران، تله‌کابین نمک ‌آبرود است. نمک آبرود دو خط تله کابین در دو ارتفاع مختلف شما را به بالای کوه می‌رساند. خط یک تله‌کابین نمک آبرود، پس از طی مسیری به طول ۲۱۰۰ متر، شما را به ارتفاع ۱۰۵۰متری و به قله مدوبن می رساند.

اما خط دوم تله‌کابین نمک‌ آبرود که دوبرابر خط یک سرعت دارد، شما را به ارتفاع ۷۰۰ متری می‌رساند. جایی که قله دیوحمام قرار گرفته است. این خط ۱۷۰۰متر طول دارد. اگر عشق طبیعت هستید، بهترین پیشنهاد برای تفریح در نمک آبرود همان تله‌کابین است. کافیست در تمام مدت طی مسیر چشمانتان را ببندید و به صدای طبیعت گوش بدهید. البته می‌توانید چشمانتان را باز کنید و مناظر اطراف را ببینید!

بعد از رسیدن به مقصد هم تمام منظره نمک آبرود زیر پای شماست. لذتی وصف ناپذیر از طبیعت که حتما حالتان را سرجا خواهد آورد. البته لازم به ذکر است که آن بالا تمام امکانات رفاهی برای خدمات رسانی به گردشگران فراهم است. از کافی‌شاپ و رستوران تا سرویس بهداشتی.

برای استفاده از تله‌کابین نمک آبرود، باید به ازای هرنفر بین ۲۵ تا ۳۰ هزارتومان بپردازید.

۲. سورتمه نمک ‌آبرود

سورتمه نمک ‌آبرود

دومین پیشنهاد ما به شما برای لذت بردن از نمک آبرود، امتحان کردن سورتمه است. خط ریل سورتمه نمک آبرود ۱۲۵۰ متر است و تماما از دل جنگل می‌گذرد. سورتمه نمک‌آبرود، حدودا ۹۰ متر از سطح مبدا، بالاتر می‌رود. نهایت سرعت سورتمه‌ها ۲۵ کیلومتر بر ساعت است و اگر از سرعت زیاد می‌ترسید، نگرانتان نمی‌کند. ضمن اینکه شاسی‌هایی کنار سورتمه تعبیه شده‌اند که درصورت تمایل می‌توانید با استفاده از آنها، سرعت سورتمه را کم کنید. کودکان زیر ۵ سال هم مجاز به استفاده از سورتمه نیستند و باید همراه یکی از والدین سوار سورتمه شوند.

برای استفاده از سورتمه نمک‌ آبرود باید ۲۵ هزار تومان بپردازید و اگر قصد دارید کودکتان را هم باخودتان ببرید، باید ۳۵ هزار تومان پرداخت کنید.

۳. زیپ لاین

زیپ لاین

اگر با تله‌کابین به دیو حمام رفتید، استفاده از زیپ لاین را از دست ندهید. حتما می‌دانید که زیپ لاین یکی از تفریحات مهیج برای کسانی است که عاشق ارتفاع هستند. شما با استفاده از گیره محکم و تجهیزات ایمنی به کابلی که میان دو کوه کشیده شده است، وصل می‌شوید و هیجان شروع می‌شود. نگران تجهیزات ایمنی زیپ لاین هم نباشید. این تجهیزات هربار چک می‌شوند تا از سلامت آنها اطمینان حاصل شود. توصیه می‌کنم اگر دوست دارید کمی هیجان را چاشنی سفرتان کنید، زیپ لاین را از دست ندهید.

برای تهیه بلیط زیپ لاین نمک آبرود هم باید ۲۵هزار تومان بپردازید. اگر تمایل دارید هم از پل معلق و هم از زیپ لاین استفاده کنید، می‌توانید در مجموع ۳۵هزار تومان بپردازید.

۴. پل معلق نمک آبرود

پل معلق نمک آبرود

یکی دیگر از جذابیت‌های نمک آبرود، استفاده از پل معلق است. این پل معلق میان دو کوه دیوحمام و مدوبن ساخته شده است. منظره زیرپای‌تان در پل معلق بی‌نظیر است. مخصوصا اگر در اواسط پاییز یا بهار به نمک آبرود سفر کنید. تجربه‌ای جذاب برای سوژه‌های ناب عکاسی و قدم زدن میان زمین و آسمان که در کمتر مناطقی از ایران نصیب‌تان خواهد شد.

برای تهیه بلیط پل معلق نمک آبرود به صورت جداگانه باید ۲۵هزار تومان بپردازید.

۵. کارتینگ نمک آبرود

کارتینگ نمک آبرود

امکان ندارد از تفریحات شمالی حرف بزنیم و پای کارتینگ وسط نباشد. کارتینگ از تفریحات جذاب و شناخته شده است که عاشقان رانندگی با سرعت زیاد، لذت زیادی از آن می‌برند. می‌توانید در نمک‌ آبرود از کارتینگ هم استفاده کنید. کارتینگ نمک آبرود از دو قسمت بزرگسالان و نوجوانان تشکیل شده است. طول پیست کارتینگ نمک‌ آبرود برای بزرگسالان ۶۰۰ متر و برای نوجوانان ۲۰۰ متر است. افراد برای استفاده از کارتینگ نوجوانان باید بالای ۸سال و حداقل ۱۳۰ سانتی متر قد داشته باشند.

برای استفاده از کارتینگ نمک آبرود باید ۲۵هزار تومان برای بزرگسالان و ۲۰هزار تومان برای نوجوانان بپردازید.

۶. پینت بال نمک آبرود

پینت بال نمک آبرود

اگر اهل سفر دسته‌جمعی هستید، حتما پینت بال نمک آبرود را امتحان کنید. لذت بازی‌های دسته جمعی، وقتی که پای هیجان و تفنگ و جنگ وسط باشد، صدبرابر می‌شود.

برای هرنفر در پینت بال نمک آبرود، باید ۳۰ هزارتومان بپردازید که در ازای آن می‌توانید ۵۰ گلوله و تجهیزات کامل بازی را دریافت کنید. این بازی برای افراد بالای ده سال مجاز است.

۷. مجتمع پروازی نمک آبرود

مجتمع پروازی نمک آبرود

یکی از جذاب‌ترین تفریحات بشر، آن دسته از تفریحاتی هستند که با ارتفاع و لذت پرواز همراه شده‌اند. اگر استفاده از تله‌کابین، زیپ لاین یا پل معلق شما را به هیجان نمی‌آورد، احتمالا این قسمت مخصوص شماست. مجتمع پروازی نمک‌آبرود، به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید تمام منظره نمک آبرود را زیر پایتان ببینید. این قسمت از بخش‌های پاراگلایدر، چتر، کایت و بالگرد تشکیل شده است و شما به نسبت علاقه‌مندی‌تان می‌توانید از هرکدام از قسمت‌ها استفاده کنید و لذت ببرید.

علاوه بر تفریحات ذکر شده، نمک‌آبرود میزبان تفریحات آبی هم هست. استفاده از جت‌اسکی، قایق موتوری، هاورکرفت، پاراسل، شاتل و اسب‌سواری در ساحل هم از جمله تفریحاتی هستند که می‌توانند در نمک آبرود از آنها لذت ببرید و یک روز خاطره‌انگیز را برای خودتان بسازید.

بالا
logo-samandehi