برای تجربه بهتر ، مرورگر خود را به کروم، فایرفاکس، اوپرا یا اینترنت اکسپلولر تغییر دهید.
جواهرده جواهر ییلاقی رامسر

جواهرده جواهر ییلاقی رامسر

جواهرده به‌رغم زیبایی‌ها و آب‌و‌هوای فوق‌العاده‌ای که دارد، توانسته صفت بهشت ییلاقات ایران را هم به خود اختصاص دهد. اگر می‌خواهید بدانید جواهرده کجاست و با جاهای دیدنی، رستوران‌ها و آب‌و‌هوای این روستای زیبا آشنا شوید، با ما در علی بابا همراه شوید.

جواهرده  کجاست ؟

جواهرده کجاست

منطقه ییلاقی جواهرده در شهرستان رامسر استان مازندران واقع شده و در حدود ۲۷ کیلومتر با این شهرستان فاصله دارد. این روستا تقریبا در فاصله ۲۰۰۰ متری از سطح دریا و ضلع جنوب غربی رامسر قرار گرفته است. برای اینکه به این روستای دیدنی و جذاب سفر کنید، باید بعد از رسیدن به میدان شهید رجایی رامسر، به سمت جنوب حرکت کرده و بعد عبور از سه راه فلسطین، مسیر جاده جواهرده را در پیش بگیرید. بعد از یک ساعت رانندگی در مسیر جذاب و رویایی جاده جواهرده، وارد این روستای سرسبز خواهید شد.

تاریخچه نام جواهرده

راهنمای کامل سفر به روستای جواهرده در رامسر مازندران +آدرس

روایات مختلفی برای انتخاب نام این روستا وجود دارد؛ برخی بر این باورند نام محلی این منطقه ییلاقی در ابتدا «جورده» بوده که با گذشت زمان به «جواهر ده» تبدیل شده است، اما برخی معتقدند از آنجایی که نام اولین حاکم این منطقه زنی به نام جواهر بود، نام این روستا از آن نشات گرفته است. یکی دیگر از روایت‌های موجود که از اهالی این منطقه به گوش می‌رسد را می‌توان وجود گنج و جواهر بسیار زیاد در اعماق خاک‌های این روستا دانست که بیشتر به حقیقت نزدیک است.

جاهای دیدنی در مسیر جاده جواهرده-رامسر

روستای جواهرده رامسر | معرفی جاذبه‌ها + عکس |سفرزون

با قاطعیت می‌توان گفت جاده جواهرده یکی از زیباترین جاده‌های ایران است که تابه‌حال دیده‌اید. درختان انبوه و سر به فلک کشیده موجود در سراسر این جاده حس نشاط و طراوت را در دل شما زنده می‌کند و تنفس در یک هوای پاک و تمیز را به شما هدیه می‌دهد. بد نیست بدانید که در برخی قسمت‌های این جاده از درون یک تونل سبز‌رنگ عبور خواهید کرد و شیوه قرارگیری درختان به ‌گونه‌ای است که گویی در بهشت در حال حرکت هستید.

هر چه بیشتر در این مسیر بهشتی پیش می‌روید، بیشتر محو زیبایی‌های آن خواهید شد و بهتر عظمت خداوند را درک خواهید کرد. با نزدیک شدن به این منطقه ییلاقی و رد شدن از پیچ‌و‌خم‌های جاده فوق‌العاده آن، ابرها هم به شما نزدیک‌تر شده و حس ناب و تکرارنشدنی را تجربه خواهید کرد. در این بخش از مقاله به معرفی جاهای دیدنی که در مسیر این جاده قرار دارند، خواهیم پرداخت.

بوستان جنگلی صفارود

بوستان جنگلی صفارود

اگر الویت شما برای سفر، دستیابی به آرامش و گذراندن اوقاتی خوش در یک جای دنج و باصفا است، پس حتما از بوستان جنگلی صفارود که در ۹ کیلومتری جاده جواهرده واقع شده است، دیدن کنید. وجود درختان انبوه و سرسبز در این جنگل و ترکیب آن با صدای آبشار صفارود، بدون تردید آرامشی وصف‌ناپذیر به شما هدیه خواهد کرد. از ویژگی‌های این بوستان جنگلی می‌توان به چشمه آب معدنی آن اشاره کرد که بسیار گوارا بوده و ساکنین این منطقه از آن برای نوشیدن استفاده می‌کنند.

وقت گذراندن در دل طبیعت این جنگل باصفا، بسیار لذت‌بخش بوده و صرف چای هیزمی هم قطعا آن را دلچسب‌تر خواهد کرد، اما خالصانه از شما خواهشمندیم که حتما به محض خارج شدن از این جنگل زیبا، آتش را خاموش کنید تا این سرمایه ملی برای نسل‌های آینده حفظ شود، همچنین نریختن زباله در طبیعت را هم جدی بگیرید و رعایت این مسئله تنها محدود به جواهرده نمی‌شود؛ با طبیعت مهربان باشیم و رسم مهمان را به شیوه‌ای درست به جا آوریم.

دریاچه قو

دریاچه قو در جواهرده

وجود دریاچه‌ای به نام قو در دل طبیعت چشم‌نواز جاده جواهرده، همانند نگینی می‌درخشد. این دریاچه مصنوعی از یک برکه کوچک به دست آمده و توسط بخش خصوصی گسترش پیدا کرده است.

وجود آلاچیق‌های زیبا و چوبی در دور‌تادور این دریاچه موجب شده تا با آسودگی خاطر در این محیط استراحت کرده و از سکوت بی‌بدیل این طبیعت بکر لذت ببرید. اگر اهل اندکی هیجان هستید، حتما قایق‌های پدالی موجود در دریاچه قو را امتحان کرده و از همه قسمت‌های این دریاچه دیدن کنید.

بهتر است بدانید که دریاچه قو در یک مسیر فرعی از این جاده ییلاقی واقع شده که برای رسیدن به آن باید ۲.۵ کیلومتر در یک جاده خاکی رانندگی کنید. یک بار رفتن به این دریاچه زیبا کافی‌ست تا هر بار در سفر خود به شهرستان رامسر از این منطقه زیبا دیدن کنید.

آبشارها و چشمه‌ها

آبشارها و چشمه‌ها

شما در مسیر این جاده ییلاقی و جذاب با آبشارها و چشمه‌های زیبا و شگفت‌انگیزی روبرو می‌شوید، که به شما اجازه نمی‌دهند پیش از توقف و عکاسی در کنار آن‌ها به مسیر خود ادامه دهید. زیبایی آبشارهای موجود در مسیر این جاده هوش از سرتان می‌برد و آرامشی بی‌نظیر را برایتان به وجود خواهد آورد. شما می‌توانید در کنار این آبشارها عکس‌هایی خیره‌کننده برای خود ثبت کنید و از دیدن آن‌ها لذت ببرید.

جاهای دیدنی روستای جواهرده

در بخش قبل به معرفی جاهای دیدنی که در مسیر جاده جواهرده قرار دارند، پرداختیم و هم‌اکنون قصد داریم جاهای دیدنی که در این روستا قرار دارند را برای شما به تصویر بکشیم.

مراتع و قله‌ها

مراتع و قله‌ها در جواهرده

با عبور کردن از جاده ییلاقی این روستای زیبا، از مسیر جنگلی فاصله گرفته و وارد مراتع و قله‌ها می‌شویم. مراتع و قله‌های زیبایی در روستای جواهرده واقع شده‌اند و یک مکان خوب برای تفریح به شمار می‌روند.

شما با در دست داشتن یک دوربین عکاسی یا حتی گوشی می‌توانید عکس‌های بی‌نظیر و خیره‌کننده‌ای را برای خود ثبت کنید. با قرار گرفتن بر روی قله‌های این روستا احساس می‌کنید که بر روی ابرها قدم می‌گذارید، زیرا ابرها دقیقا در زیر پاهای شما قرار دارند و آسمان را بسیار به خود نزدیک می‌بینید.

قله‌های سرخ تله، واژک سه براره رژه و سماموس از مهم‌ترین و جذاب‌ترین جاهای دیدنی این منطقه ییلاقی محسوب می‌شوند.

آبشار کوهستانی

آبشار کوهستانی

بدون تردید از دست دادن فرصت برای تماشای آبشار کوهستانی جواهرده یک افسوس بزرگ برای شما رقم خواهد زد، بنابراین فرصت را غنیمت شمرده و حتما در سفر به روستای جواهرده، بازدید از این آبشار دیدنی و ناب را در برنامه خود قرار دهید. آبشار کوهستانی در انتهای این جاده ییلاقی منحصر به فرد، واقع شده و برای رسیدن به آن باید شیب‌های تندی را سپری کرده و از مسیرهای باریک گذر کنید تا چشمانتان به جمال این آبشار بی‌نظیر روشن شود. آب این آبشار روان، بسیار زلال و گوارا است، همچنین دمای آن بسیار پایین بوده و نوشیدن آن در فصل تابستان می‌تواند نشاط و شادابی را به پاهای خسته شما بازگرداند.

بالا
logo-samandehi