برای تجربه بهتر ، مرورگر خود را به کروم، فایرفاکس، اوپرا یا اینترنت اکسپلولر تغییر دهید.
خانه های چاپ سه بعدی با قیمت ارزانتر و سرعت ساخت بالاتر

خانه های چاپ سه بعدی با قیمت ارزانتر و سرعت ساخت بالاتر

ساختمان خانه، به طور کلی، از زمانی که انسان ها شروع به چیدن سنگ ها برای ساختن سرپناه کردند، اندکی تغییر کرده است. اکثر خانه‌ها هنوز به تیم‌هایی از کارگران نیاز دارند که لایه‌های آجر یا بلوک خاکستری را به صورت دستی روی هم چیده، میخ‌ها را در قاب‌های چوبی بکوبند و دیوارپوش را بچسبانند. این روش به شدت به مهارت های فردی و کار دستی متکی است. مقدار زیادی ضایعات و صدا تولید می کند، زمان می برد و بهره وری پایینی را به همراه دارد. به عبارت دیگر، برای ایجاد اختلال آماده است. رویکرد ساخت و ساز پرینت سه بعدی نوید ساخت خانه های سریع تر، ارزان تر و دقیق تر با افراد کمتر را می دهد. شرکت‌های ساخت‌وساز سه بعدی نیز می‌گویند که مصالح آنها دوام بیشتری خواهند داشت و از اکثر مصالح ساختمانی سنتی قوی‌تر هستند. با مزایایی مانند این، جای تعجب نیست که ساخت و ساز پرینت سه بعدی در سراسر جهان شتاب بیشتری به دست می آورد. در واقع، پیش‌بینی می‌شود که بازار جهانی ربات‌های ساختمانی (چیزی که چندی پیش وجود نداشت) در پنج سال آینده نزدیک به ۲۰ درصد رشد کند. پروژه آزمایشی پرینت سه بعدی و مرحله نمایش خانگی به پایان می رسد. توسعه‌دهندگان و شهرهای بیشتری برنامه‌های خود را برای پرینت سه‌بعدی کل جوامع خانه‌های اولیه و مسکن نیروی کار به شدت مورد نیاز اعلام می‌کنند. با رشد ساختمان های پرینت سه بعدی، ممکن است تعجب کنید که چه کسی این سازه ها را می سازد و چه کسی آنها را می خرد؟ بیا یک نگاهی بیندازیم.

یک راه حل بالقوه برای کمبود مسکن استارت آپ هندی Tvasta اولین خانه چاپ سه بعدی آن کشور را تنها در ۲۱ روز در سال ۲۰۲۱ ساخت. این استارت آپ روشی را توسعه داده است که می گوید از چاپ سه بعدی برای ساخت خانه ها سریع تر، پایدارتر و اقتصادی تر استفاده می کند. اولین خانه ۲۰۰۰ فوت مربعی آن یک هشتم زمان، یک پنجم هزینه یک خانه هندی ساخته شده معمولی را به خود اختصاص داد. در عمان، یک نمونه اولیه خانه با چاپ سه بعدی در ژانویه برای آزمایش یک ملات مخلوط خشک جدید عرضه شد. بتن و ملات استاندارد اغلب قابل چاپ سه بعدی نیستند. افزودنی هایی که باعث می شود آن را در چاپگر جریان دهند و در عین حال به سرعت تنظیم شوند، ممکن است پرهزینه باشند. تیم عمان، متشکل از سازنده پرینترهای سه بعدی Cobod، شرکت سیمان مکزیکی Cemex و دانشگاه صنعتی آلمان در عمان، گفت که بتن دیوارهای خانه سه خوابه آن یک دهم ملات معمولی قابل چاپ سه بعدی هزینه دارد. استارتاپ دانمارکی ۳DCP Group از اولین ساخت خود در دانمارک پرده برداری کرد: خانه کوچکی که با پرینت سه بعدی ساخته شده بود که در کمتر از یک ماه تکمیل شد. خانه بتنی ۴۰۰ فوت مربعی که با چاپگر سه بعدی ساخت Cobod چاپ شده است، نمونه اولیه ای است که شرکت قصد دارد در حین گسترش از آن بیاموزد.

Peri مستقر در آلمان در صنعت ساخت و ساز مبتدی نیست. این یکی از تولید کنندگان و تامین کنندگان پیشرو سیستم های قالب و داربست در جهان است. با این حال، اخیراً، این شرکت خانوادگی این نوشته ها را روی دیوار دیده است و چندین پروژه چاپ سه بعدی را با شریک دانمارکی Cobod، که چاپگرهای سه بعدی بتن می سازد، راه اندازی کرده است. پری در سال ۲۰۱۸ بخشی از سهام Cobod را به دست آورد. مهمتر از همه، پری روبان اولین خانه چاپ آلمان را در سال ۲۰۲۱ برید. چاپ در ۱۷ سپتامبر ۲۰۲۰ آغاز شد و تیم چاپ ساختمانی Peri 3D از چاپگر بتن Cobod Bod2 و به عنوان ماده چاپ، ملات چاپ “i.tech 3D” استفاده کرد. از هایدلبرگ سیمان. شاهد دیگری بر وضعیت فانوس دریایی این شرکت در شهر والنهاوزن باواریا است. پری به همراه Rupp Gebäudedruck بزرگترین ساختمان آپارتمان اروپا را با مساحت ۳۸۰ متر مربع ساخت و فضای زندگی برای ۵ خانواده را در سه طبقه ارائه کرد. ساختمان کاملاً اجاره داده شده است، به استثنای یک آپارتمان نمایشی برای مشتریان احتمالی.

بالا
logo-samandehi