برای تجربه بهتر ، مرورگر خود را به کروم، فایرفاکس، اوپرا یا اینترنت اکسپلولر تغییر دهید.
خرید و فروش آپارتمان در شهر رامسر

خرید و فروش آپارتمان در شهر رامسر

رامسر یکی از زیباترین شهرهای ایران است. این ویژگی باعث شده است تا خیلی از کسانی که دنبال اقامت دائم یا خرید ویلا یا ملک در شهری را داشته باشند بیشتر به این شهر ترغیب شوند. خوب است مختصری از شهر رامسر بدانیم.

شماره تماس جهت خرید ملک در رامسر ۰۲۱۹۱۳۰۱۳۷۸

شهرستان رامسر با زیبایی وصف ناپذیر در استان مازندران در دامنهٔ جنگلی و زیبای البرز و سواحل رؤیایی دریای خزر آرمیده و با برخورداری از جاذبه‌های گردشگری و امکانات اقامتی، پذیرایی و تفریحی و کوتاهترین فاصله بین کوه و دریا با لقب عروس شهرهای ایران به عنوان قطب مهم گردشگری در کشور و حتی جهان مطرح است.

Ramsar.jpg

وجود قله‌های مخروطی شکل با پوشش انبوه گیاهان متنوع، باغ‌های مرکبات، چای، مزرعه‌های برنج، برخورداری از ساحل زیبا، منطقه‌های ییلاقی خوش آب و هوا، منابع فراوان آب‌های گرم معدنی، وجود فرودگاه و هتل‌های قدیم و جدید این شهر را به یکی از شهرهای منحصربه‌فرد تبدیل کرده‌است.

ویژگی های خرید یک آپارتمان خوب چیست و به چه نکاتی باید توجه کرد؟

ویژگی های خرید یک آپارتمان خوب

زمانی که می‌خواهید ویژگی های خرید یک آپارتمان خوب را بدانید نیاز است که مجموعه‌ای از آگاهی‌های مختلف را داشته باشید تا بعد از امضای قرارداد و تحویل گرفتن ملک مسکونی مورد نظرتان مشکلی نداشته باشید. در ادامه این مقاله برخی از این اقدامات را در مورد ساختمان، امکانات مشاع و امکانات داخلی آپارتمان اشاره خواهیم کرد تا در مورد ویژگی خانه های آپارتمانی و خرید آپارتمان اطلاعات مفیدی را کسب کنید.

اولین گام

قبل از هر کاری بهتر است بدانید که نباید به توضیحات صاحب ملک و مشاور املاک در مورد محله و ویژگی‌های آن اکتفا کنید بنابراین سعی کنید خودتان تحقیقات محلی در مورد محله را انجام دهید.

شاید اولین و مهم‌ترین گام در موضوع ویژگی های خرید یک آپارتمان خوب این است که سازه ساختمان را از لحاظ ایمنی در برابر مخاطرات و حوادث طبیعی بسنجید.

مواردی مانند محل احداث سازه و جانمایی آن، اطمینان یافتن از اینکه ساختمان بر روی گسل‌های زلزله‌خیز و مسیل رودخانه‌های قدیمی و فصلی احداث نشده باشد، اطمینان از این‌که پایه‌های ساختمان در برابر نشست زمین مقاوم باشند، توجه به هزینه‌های نگهداری، توجه به زیبایی، توجه به خوش نقشه و نورگیر بودن و … نکاتی هستند که باید قبل از موارد جزئی‌تر مورد بررسی قرار بگیرند.

گام دوم در خرید آپارتمان

برای اطمینان از مواردی که توسط فروشنده ذکر می‌شود می‌توان پرونده آزمایشگاهیِ مصالحی که در احداث ساختمان استفاده شده است را بررسی کرد. کنترل کردن نقشه نمای سازه از حیث زیبایی و تناسبش با محیط و اقلیم و از نظر ایمنی و حفاظتی هم جزو گام‌های اول برای خرید یا اجاره یک آپارتمان است.

دقت داشته باشید که اگر یک ساختمان ساخته شده باشد در مورد مصالح مصرفی و انواع آن و نحوه کاربردشان در سازه نمی‌توان بررسی و ارزیابی داشت. در این صورت راهکاری که داریم این است که اطلاعات دریافتی از مالک را با یک کارشناس در میان بگذاریم و به حرف مالک اعتماد کنیم! البته یک مورد هست که می‌توان بعد از ساخته شدن بنا هم آن را چک کرد. این مورد و ویژگی خانه های آپارتمانی ، مقاومت ساختمان‌ها در برابر زلزله است. می‌توان ابعاد ستون‌ها در طبقه‌های مختلف و در پارکینگ را در نظر گرفت و با توجه به تعداد طبقات و بار وارد شده به آن‌ها، محاسبه کرد که ساختمان در برابر زلزله مقاوم هست یا نیست.

نکته مهمی که هنگام خرید آپارتمان باید بدانید این است که در مورد ساختمان‌هایی که در حین ساخت هستند می‌توان با کمک یک مشاور، موارد مدنظر را صحت سنجی کرد. برای مثال در سازه‌های بتونی، قطر میلگردهای استفاده شده در بتن و نوع بتن بسیار تعیین‌کننده است یا در سازه‌های فولادی، نوع اتصالات و مهاربندی این اتصالات است که اهمیت دارد.

ویژگی های خرید یک آپارتمان خوب

توساسان

این محل در شمال شهر رامسر قرار گرفته و جز محله های ساحلی قدیمی رامسر است. توساسان دارای باغات مرکبات، کیوی و کشتزارهای شالیزار می باشد، در گذشته توتستان بوده و از برگ درختان توت آن جهت پرورش کرم ابریشم استفاده می کردند. خیابان بیست متری (طالقانی) توساسان را از لمتر جدا می کند. طائفه ساسانی ها از اهالی این محله اند.

 

آخوند محله

آخوند محله یا محله ی بازار، مرکز تجارت رامسر که نام قدیم آن کیاکلا. شادسر بوده است. بازار ماهی فروشان، محل برگزاری روز بازار و دیگر مراکز تجاری و میدان اصلی شهر (میدان امام) در این محل واقع اند.

 

ابریشم محله

ابریشم محله یکی از نقاط مرکزی، زیبا و تجاری رامسر است که دبیرستان معروف و قدیمی امام (اردیبهشت) و بیمارستان رامسر در آن واقع است. در سالهای قبل از ۱۳۱۰ این محل توتستان بوده و مردم از برگ توت درختان، جهت پرورش کرم ابریشم استفاده می نمودند و به همین جهت به ابریشم محله معروف گردید.

 

لپاسر

این محل در جنوب رامسر واقع و در دامنه ی زیبای کوه قرار دارد. دارای باغات مرکبات و کیوی و مزارع چای و برنج می باشد. بقعه ی آقا سید حسن و آقا سید حسین در آن واقع است. طائفه های قربانی، لپائی، لپاسر رضایی و کوزه گر از اهالی این محله اند.

 

نارنج بن

نارنج بن یکی از محله های قدیمی رامسر بوده و به دلیل کشت زیاد نارنج در باغاتش به این نام معروف شد. حد شمالی آن توساسان حد غربی آن لاکش حد جنوبی آن لپاسر و حد شرقی آن غریب محله است، طائفه ی معافی ازاین محله اند.

لات محله

در کرانه ی غربی رود خانه معروف صفا رود محله ای زیبا به نام لات محله قرار دارد لات در زبان محلی به ساحل کنار رود خانه گفته می شود. این محله به دلیل مجاورت در بستر رودخانه به این نام معروف گردیده، جاده ی رامسر به جواهرده از این محله عبور می کند. طائفه های مقدم، درجانی و حلاجیان از اهالی این محله اند.

 

شاه منصور محله

این محله درغرب ترکرودواقع است وطائفه ی شاهمنصوریان ها ازاهالی این محله اند. دارای باغات کیوی و مرکبات و مزارع برنج می باشد. و بقعه ی متبرکه ی خانم سیده فاطمه در آن واقع است.

 

غریب محله

در حد فاصل نارنج بن و ابریشم محله محله ای به نام غریب محله واقع است که  ابتدای خیابان بیست متری و شهر داری می باشد.

 

چهارصد دستگاه

یکی از محله های شمالی – ساحلی رامسر است. این محل که جز محله های جدید رامسر بوده حدود سی سال پیش توسط شهرک خارجی شهرک سازی گردید. دارای بلوار و خیابانهای زیبا و با صفا ست و به دلیل قرار داشتن چهارصد قطعه تقریباً هزار متری در آن به چهارصد دستگاه معروف گردید، چهار صد دستگاه به صورتی زیبا، گل و درختکاری گردیده و در تمام فصول دارای گلهای مخصوص فصل می باشد.

بالا
logo-samandehi