برای تجربه بهتر ، مرورگر خود را به کروم، فایرفاکس، اوپرا یا اینترنت اکسپلولر تغییر دهید.
خرید و فروش زمین در شهر رامسر

خرید و فروش زمین در شهر رامسر

در معرفی رامسر باید گفت که این شهر تلفیقی از جنگل و کوه و دریای خزر است که با جاده‌های سرسبز و بارانی، شما را به سفری در یک تابلوی نقاشی فاخر و رویایی دعوت می‌کند. به این شهر سرسبز خطه‌ شمالی، لقب عروس مازندران را بخشیده‌اند، چرا که سرشار از زیبایی‌ها و شگفتی‌های طبیعت است و نظیر آن در هیچ کجا پیدا نمی‌شود. همچنین به علت آب و هوایی پر طراوت و نزدیکی به پایتخت، در هر زمان از سال گردشگران بسیاری از اقصی نقاط کشور به این شهر زیبا سفر می‌کنند. آوازه طبیعت حیرت‌انگیز رامسر در گوش جهانیان نیز پیچیده است و تعداد قابل توجهی از گردشگران خارجی برای سفری خاطره انگیز روانه این شهر شمالی کشور می‌شوند.

خرید زمین مسکونی در رامسر

یکی از نکات حقوقی خرید زمین توجه به قوانین خرید زمین از نهادها و اشخاص حقوقی است. برای این قسم از خرید زمین حتماً باید مجوزهای وکالت طرف فروشنده از نهاد مربوطه را به دقت بررسی کنید و از صحت آن‌ها مطمئن شوید. همچنین توجه داشته باشید که خرید زمین‌هایی که توسط دادگاه‌های انقلاب مصادره و به دستگاه‌هایی مانند بنیاد شهید، ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، کمیته امداد، بنیاد مستضعفان و… منتقل شده‌اند، معمولاً با مشکلاتی همراه است؛ زیرا مالکان قبلی ممکن است ادعایی را درباره‌ی ملک سابق خود مطرح کنند که از سمت نهادهای قضایی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

بعضی از زمین‌ها در محدوده‌ی طرح تفصیلی قرار گرفته‌اند که اصطلاحا گفته می‌شود درون طرح قرار دارند؛ بنابراین قبل از خرید زمین باید از طرح تفصیلی شهر مربوطه اطلاعاتی را کسب کنید و درباره‌ی مشمول طرح نبودن ملک مربوطه مطمئن شوید.

بعضی از زمین‌های کشاورزی دارای سند رسمی نیستند و به صورت محلی و سنتی برای آن‌ها سند تنظیم شده است. برای خرید زمین‌هایی از این دست باید قبل از انعقاد هرگونه قرارداد از مراجع مربوطه و دفاتر اسناد رسمی استعلام‌هایی را کسب کنید و درباره‌ی صحت این دسته از اسناد مطمئن شوید

بالا
logo-samandehi