برای تجربه بهتر ، مرورگر خود را به کروم، فایرفاکس، اوپرا یا اینترنت اکسپلولر تغییر دهید.
ییلاق سوباتان زیبا و خنکترین در تابستان

ییلاق سوباتان زیبا و خنکترین در تابستان

 سوباتان یکی از سرسبزترین و حتی می توان گفت زیباترین ییلاق های کشور است. این منطقه فوق العاده زیبا انگار قسمتی از  بهشت است که بروی زمین قرار گرفته و از  جاهای دیدنی تالش است.

اگر قصد مسافرت دارید و از گرمای تابستان  کلافه شده اید بهتر است به این منطقه سفر کنید. این ییلاق سرسبز یکی از خنک ترین و خوش آب و هواترین مناطق ایران در تابستان و البته از بهترین  جاهای دیدنی های گیلان است.

این ییلاق از شرق به جنگل‌های انبوه تالش و از غرب به ییلاقات اردبیل و دریاچه نئور و از شمال به رودخانه لیسار و ییلاقات خطبه سرا و از جنوب به مناطق ییلاقی آسبومار جوکندان می رسد.

زیبایی تمام نشدنی سوباتان

تمام تصورات و رویاهای که از بهشت دارید در این منطقه به چشم می خورد، اما این منطقه تنها یکی رویا و افسانه نیست! کافی است کوله سفر تان را بردارید و به این منطقه سفر کنید و شاهد تمام این تصورات در واقعیت شوید.

این ییلاق پوشیده از چمنزار و گلزار است و کلبه های چوبی که با چوب بلوط ساخته شده اند و صدای دام ها و اسب های وحشی که  به این طرف  و آن طرف چمنزار می روند یا چشمه های گواریش، همچنین چادرهای عشایر که بخش بزرگی ار هویت منطقه هستند را می توانید ببینید. باید بدانید که زیبایی تمام نشدنی این منطقه در چند پاراگراف جای نمی گیرد و باید این ییلاق را از نزدیک ببینید.

مناطق دیدنی سوباتان

* چشمه باتمان بلاق

* منطقه باستانی غار گنج‌ خانه

* سرچشمه اصلی قنات سلسال

* آبشار ورزان

* مناطق هاچا داش – ساری داش – مجمع داش و

* سیاه چادرهای عشایری اطراف سوباتان

* پارک طبیعی و جنگلی آلچالق

* دریاچه نئور

* آبشار ماهار واقع در روستای ماهار

* بازارچه سنتی سوباتان

* منطقه کاندی کِت در ساری بلاغ

* گودال‌ های سنگی واقع در غرب کاندی کت

غذاهای محلی و سوغات

سوجا دیله یکی از غذاها های خوشمزه منطقه که باید امتحان کنید مخلوطی از ماست محلی و گوشت گوسفند است. برای تهیه سوجا دیله گوشت گوسفند را ریز ریز در مخلوطی از روغن و کره سرخ می‌ کنند. بعد کمی‌ ماست روی آن می‌ریزند و روی حرارت ملایم می‌گذارند تا جا بیفتد. باید بدانید که این منطقه پر از غذاهای بسیار خوشمزه است که در رستوران ها بازارچه سنتی سوباتان سرو می شوند.

سوغات این منطقه، پنیر، کره و ماست محلی معروف آن است. در خیاطی های این روستا هم می توانید لباس های محلی پشمی و گرم را تهیه کنید.

بهترین زمان سفر

منطقه ییلاقی سوباتان (۱۳۹۹) | عکس ، آدرس ، نقشه و هر آنچه باید بدانید -  کجارو

بهترین زمان سفر به سوباتان از اواخر اردیبهشت شروع می شود و به دلیل وزش باد تابستان‌ها هم ییلاق سوباتان خنک است. اما همناطور که از نام آن مشخص است ییلاق سوباتان زمستان های سرد و پر برفی دارد.

لیسار به سوباتان 

سفر ۵ روزه به شمال؛ گیلان گردی از قزوین - رشت - کجارو

فاصله لیسار تا ییلاق سوباتان از طریق راه قدیمی حدود ۲۰ کیلومتر است . این را مالرو بوده و مسیر راه جنگلی است در بعضی نقاط شیبهای تند و نفس گیری دارد و طی این مسیر حدود ۱۰ ساعت طول می کشد.

تالش به سوباتان

دیدنی های تالش، از آبشار ورزان تا ارتفاعات ییلاقی سوباتان - کجارو

این مسیر به فاصله ۴۳ کیلومتر بوده و ماشین رو است . البته ماشینهای سواری به سختی می توانند در این جاده تردد کنند و اکثر مسافرین با ماشینهای کمک دار و وانت نیسان این جاده را طی می کنند . مسیر تالش تا سه راهی کیش دیبی و تا نزدیکی روستای رزه حدود ۱۵ کیلومتر آسفالت بوده و بقیه راه خاکی می باشد.

تالش – آق اولر – سوباتان 

تالش در یک نگاه - کجارو

فاصله تالش تا منطقه تاریخی آق اولر حدود ۳۵ کیلومتر جاده آسفالته است و از آق اولر تا سوباتان حدود ۱۲ کیلومتر جاده خاکی دارد که البته ماشینهای کمک دار و شاسی بلند می تواند این مسیر را طی کند.

اردبیل – دریاچه نئور – سوباتان

ییلاق سوباتان - فرهنگستان گیلان > معرفی جاذبه ها و مشاهیر > جاذبه های گیلان

در فاصله ۳۵ کیلومتری جاده اردبیل بطرف خلخال روستایی بنام بودآلالو وجود دارد که سه راهی دریاچه نئور است. از این سه راهی بطرف شرق تا روستای عباس آباد ۱۰ کیلومتر و از آنجا تا ساحل دریاچه نئور حدود ۸ کیلومتر جاده آسفالته وجود دارد. فاصله دریاچه نئور تا ییلاق سوباتان نیز حدود ۱۸ کیلومتر جاده خاکی ماشین رو است.

بالا
logo-samandehi