برای تجربه بهتر ، مرورگر خود را به کروم، فایرفاکس، اوپرا یا اینترنت اکسپلولر تغییر دهید.
رامسر چه جوری بریم؟فروش ویلا در رامسر

رامسر چه جوری بریم؟فروش ویلا در رامسر

شهر رامسر، منطقه‌ای است بسیار زیبا و بهره‌مند از طبیعتی سرسبز، مطبوع و آب‌وهوایی دلنشین که سالانه میزبان جمع زیادی از گردشگران و طبیعتگردان از سراسر کشور است. این شهر زیبا در حاشیه‌ی جنگلی کوه‌های البرز و دریای خزر از چشم‌اندازی بکر و منحصربه‌فرد برخوردار است. در بین مردم ایران به عروس شهرهای ایران مشهور است و جایگاه مناسبی را در بخش گردشگری بدست آورده است.


شهرستان رامسر، سرشار از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی باشکوه و ارزشمندی است که بازدید از آن‌ها در یک روز امکان‌پذیر نخواهد بود.

با توجه به برخی منابع و مستندات، نخستین سکونت انسان در این منطقه را به ۱۰ قرن پیش نسبت داده‌اند. رامسر قبل‌ها به سخت‌سر معروف بوده‌است. قوی‌ترین نظریه برای این نام به گویش محلی قدیمی‌ها برمی‌گردد که به معنی «منطقه‌ای که گل چسبنده و باتلاقی دارد» گفته می‌شود. در نهایت در سال ۱۳۱۴ بود که این منطقه به «رامسر» تغییر نام پیدا کرد. رامسر از دو واژه‌ی «رام» به معنی «آرامش» و «سر» به معنی «مکان» تشکیل شده است.

رامسر در گذشته گاهی جزو خاک گیلان و گاهی جزو خاک مازندران به حساب می‌آمد. در برهه‌هایی از تاریخ ایران، مردان و دانشمندانی از آن برخاستند که در ساختن تمدن و فرهنگ و همچنین پیشرفت کشور ایران نقش‌های مهمی ایفا کردند. در این منطقه مانند سایر مناطق ایران، فرهنگی در اثر گذشت ایام شکل گرفته است که متناسب با شغل و کسب و کار آنان بوده است. شغل مردم رامسر با توجه به اقلیم و آب و هوای خاص آن معمولا دامداری و زراعت در مزارع و صیادی در دریا بوده است.

رامسر دارای راه‌های حمل و نقل هوایی و زمینی است. این شهر یکی از شهرهای محبوب در استان مازندران در دوران پهلوی بود و فرودگاه برای خدمت به گردشگران در آن ساخته شد. برخی از کاخ‌های متعلق به خاندان پهلوی در این شهر وجود دارد که از معروف‌ترین آن‌ها می‌توان به کاخ موزه رامسر اشاره کرد.

در حال حاضر فرودگاه برای پروازهای خصوصی و ورزش در کنار سواحل دریای خزر کایت موتوردار و .. استفاده می‌شود. روزانه دو یا سه پرواز مسافربری با ظرفیت حدود ۶۰–۷۰ نفر به صورت رفت-برگشت از رامسر به تهران انجام می‌شود. در روزهای دوشنبه و جمعه پرواز رامسر به مشهد و برعکس برقرار است. فرودگاهی استاندارد با باند بتن مسلح نشست برخاست به طول ۲٫۷ کیلومتر در حال ساخت و احداث است. درصورت اتمام، هواپیماهای پهن بدنه مانند بوئینگ هم از آن پرواز خواهند نمود.

بالا
logo-samandehi