برای تجربه بهتر ، مرورگر خود را به کروم، فایرفاکس، اوپرا یا اینترنت اکسپلولر تغییر دهید.
رامسر کجاست ؟| جاهای دیدنی رامسر | جنگل رامسر

رامسر کجاست ؟| جاهای دیدنی رامسر | جنگل رامسر

برخی معتقدند که زیباترین شهر شمال کشور، شهر رامسر است و این اصلا دور از انتظار نیست. گویی خداوند تمام طبیعت زیبای خود را در دل این شهر و روستاهای اطراف آن به امانت گذاشته است. در اینجا ترکیب بی نظیری از کوهها، درختان، آبشارها، رودخانه ها، دریا و هوای پاک و سالم در انتظار شما است. فکرش را بکنید که زیر سایه ی یک درخت بلند و سرسبز لم داده اید در حالی که چشم به خروش آبشاری بلند دوخته اید، بالای سرتان پرنده های زیبا در حال پرواز کردن هستند. این تنها یک گوشه ی کوچک از زیبایی های ناتمام رامسر است.

موقعیت شهر رامسر به گونه ای است که از شمال به دریای زیبای خزر، از جنوب به کوههای البرز، از شرق به شهر شیرود و از غرب به چابکسر محدود شده است. در کل شهرستان رامسر، دو شهر، یک بخش و ۴ دهستان که مجموعه ای از روستاهای دیدنی هستند، وجود دارد.

رامسر در استان زیبای مازندران و آخرین شهر آن است. یعنی در حد فاصل میان مازندران و گیلان قرار دارد. دیگر چه انتظاری از این شهر دارید؟ شهر ساحلی رامسر یک از معروف ترین مقاصد گردشگری در شمال کشور است که تا چشم کار می کند سرسبز است. طبیعت بکری که خوشبختانه از آسیب و گزند در امان مانده است. مردم شهر رامسر به زبان گیلکی صحبت می کنند. باید با آنها وارد بحث شوید تا لهجه شیرین و جذاب آنها را متوجه شوید.

مجموعه ای از فاکتورها و دلایل سبب این نامگذاری شده اند. از جمله اینکه سبزینگی در رامسر به حداکثر مقدار خود می رسد. در رامسر به هرکجا که بروید سرسبز و خنک و دلربا است. اصلا لازم نیست به دنبال جایی برای اتراق و یا استراحت باشید. جنگل به داخل شهر راه پیدا کرده است و در اطراف شهر روستاهای دیدنی رامسر قرار دارند که هر کدام از دیگری زیباتر است. آب و هوای رامسر همیشه خنک است. همواره نسیم خنکی در دل کوچه ها و خیابان های شهر جریان دارد.

تعداد زیادی رستوران مدرن و سنتی در شهر وجود دارد. یکی از بهترین آنها که البته یکی از قدیمی ترین و مشهورترین آنها نیز هست، رستوران برادران در شهر رامسر است.
رستوران دیگری که مشهور است و احتمالا نام آن را زیاد شنیده باشید، رستوران خاور خانم در رامسر است. در این رستوران وعده های فوق العاده خوشمزه به کنار، ویوی زیبایی که در آن غذای خود را میل خواهید کرد به راستی دیدنی است. این رستوران در روستای سرولات قرار دارد و به خاطر همین رستوران شهرت دارد. آیا می دانستید که رامسر شعبه کی اف سی دارد؟ در کنار اینها کافه رستوران روماک، رستوران اکبرجوجه، رستوران بازار کلاچای، رستوران بلوط، کافه ایتالیایی میلانو و بسیاری رستوران های دیگر آماده ی خدمت رسانی به شما هستند.

  1. آیا می دانستید که مرکز گل گاوزبان در روستای جنت رودبار است و این روستای دیدنی از توابع رامسر به حساب می آید؟
  2. ناسا در برخی از تحقیقات خود، به این نتیجه رسیده است که مردم رامسر، بهترین انتخاب برای فرستادن انسان بر روی مریخ هستند!
  3. آیا می دانستید که اولین نهال میوه کیوی در رامسر کاشته شده است؟
  4. کنوانسیون رامسر یک کنوانسیون و انجمن جهانی بر روی تالاب های دنیا است. کشورهای هم پیمان این کنوانسیون بر روی حفاظت و نگهداری تالاب های مهم بخصوص تالاب هایی که زیستگاه پرندگان به حساب می آیند در حال فعالیت هستند.
بالا
logo-samandehi