برای تجربه بهتر ، مرورگر خود را به کروم، فایرفاکس، اوپرا یا اینترنت اکسپلولر تغییر دهید.
همه چیز درباره شهر رامسر | جاهای دیدنی شهر رامسر

همه چیز درباره شهر رامسر | جاهای دیدنی شهر رامسر

جاذبه های طبیعی شهر رامسر همواره زبانزد گردشگران بوده است؛ رامسر یکی از زیباترین شهرهای استان مازندران در شمال کشورمان است که دارای زیبایی های بکر و مناطق دیدنی زیادی است. شهر رامسر با جاذبه های گردشگری فراوان و امکانات تفریحی خود برای توریست ها یکی از مهم ترین قطب های گردشگری محسوب می شود. این شهر با آب و هوای خوش حتی در زمستان نیز میزبان گردشگران زیادی از نقاط مختلف ایران و جهان است. رامسر زیبا در قدیم سخت سر نام داشته ولی امروزه به خاطر زیبایی های فراوان نام عروس شهرهای ایران را از آن خود کرده است. شهر رامسر به دلیل مجاورت با جنگل و دریا دارای زیبایی های خاصی است و محصولات عمده رامسر شامل برنج، مرکبات و چای هستند.

بوستان جنگلی صفارود در میان دره قرار گرفته است و شامل جاذبه های بکر و طبیعی مانند جنگل و رود خانه و آب های معدنی است که این منطقه را به توریست پذیرترین منطقه تبدیل کرده است. این بوستان زیبا با آب و هوای مطبوع خود در پایین جاده قرار دارد که از طریق چندین پله به آن دسترسی خواهید داشت. راه دسترسی به بوستان جنگلی صفارود از ابتدای جاده جواهرده در میدان غربی شهر رامسر آغاز می شود و پس از طی مسیری زیبا به طول ۹ ‪ کیلومتر به کنار رود صفارود خواهید رسید. آب‌ معدن نام دیگر این بوستان جنگلی زیبا است که در طی سال مخصوصا آخر هفته ها میزبان گردشگران زیادی می شود

از ویژگی‌ های این منطقه می توان به مسیرهای بکر با چشم ‌اندازهای ویژه اشاره کرد که برای علاقه ‌مندان به طبیعت ‌گردی جای ایده آلی است. همچنین وجود جنگل و رودخانه، آب و هوای این منطقه را مطبوع کرده است. در بوستان جنگلی صفارورد به آلاچیق، سرویس بهداشتی و آب شرب دسترسی خواهید داشت. ‬همچنین در جنگل صفارود دوست ‌داشتنی می توانید درختان بلند قامت و تنومند مانند درختان ممرز، درختان انجیلی، یا توسکا، افرا، ون را تماشا کنید. برای بازدید از این بوستان زیبا ساعت خاصی وجود ندارد و در طی شبانه روز می توانید مراجعه کنید.

منطقه‌ ییلاقی گرسماسر یکی از جاذبه‌ های گردشگری طبیعی شهرستان رامسر به شمار می رود که قدمتی بیش از ۱۰ قرن دارد و در میان گردشگران از محبوبیت و شهرت خوبی برخوردار است. گرسماسر در اصل روستایی با طبیعت زیبا و آب و هوای خوبی است و جزو جاذبه ‌های گردشگری شهر رامسر به شمار می رود که با شهر رامسر ۴۰ کیلومتر فاصله دارد. ارتفاع این روستا از سطح دریا ۲ هزار متر است و همین امر سبب شده تا زمستان های بسیار سرد و تابستان های معتدل و خنک داشته باشد. روستای گرسماسر دارای بافت مسکونی پراکنده، کوچه‌ های پیچ در پیچ و خانه‌های قدیمی با سقف ‌های شیروانی و دیوارهای گل ‌اندود است که همگی جلوه های‌ زیبایی از معماری سنتی و ساده روستایی هستند. به دلیل قرارگیری روستای گرسماسر در میان رشته‌ کوه البرز چشم ‌اندازها و مناظر دیدنی زیبا شما را مدهوش خواهند کرد. برای دسترسی به منطقه ییلاقی گرسماسر باید از جاده تنکابن وارد جاده هریس شوید و حدود یک ساعت و نیم بعد کوه های بلندی را پیش رویتان خواهید دید. برای بازدید از این منطقه نیز نیازی به ساعت خاص ندارید و در طی شبانه روز می توانید سر بزنید.

یکی از مناطق دیدنی و زیبای رامسر روستایی به نام جواهر ده است که در گذشته به جورده یعنی ده بالا مشهور بود. این روستای زیبا جزو جاذبه های دیدنی رامسر شناخته شده است؛ جواهرده منطقه ای تاریخی با جنگل های سرسبزی است که از ۳ جهت در محاصره کوه قرار دارد و دارای زمستان های سرد و برفی و تابستان های خنک و خوش آب و هوا است. این منطقه رویایی در واقع شاهکار طبیعت واقع در کوه های البرز است که فاصله اندکی با دریای خزر دارد.


جواهرده در ۲۷ کیلومتری رامسر قرار گرفته و برای دسترسی باید از بازار شهر رامسر رد شوید و سپس به یک سه راهی به نام فلسطین برسید که بعد از این در جاده جواهرده قرار خواهید گرفت. این روستای دیدنی به صورت شبانه روزی برای بازدید گردشگران آماده است که شامل آبشارهای فصلی، چشمه های متعدد و دریاچه قو جزو دیدنی های جواهرده محسوب می شوند.

شهرستان رامسر دارای آب گرم های معدنی زیادی است و خیلی از گردشگران به خاطر همین آب گرم ها و خاصیت درمانی شان به فکر خرید بلیط هواپیما رامسر هستند و این منطقه را برای سفر انتخاب می کنند.

آب گرم ها در نزدیکی ساحل دریا قرار دارند و چندین استخر آب گرم معدنی در شهرهای کتالم و سادات محله رامسر به چشم می خورند که دارای خواص کلربیکربناته کلسیک و منیزین گازدار گوگردی بوده و برای درمان بیماری های پوستی، رماتیسم و دردهای عصبی و عضلانی مفید هستند. دمای آب گرم ۴۲درجه است. دسترسی با آب گرم سادات محله آسان بوده و در ۵ کیلومتری شهر رامسر قرار دارد، همچنین برای بازدید از این آب گرم باید بلیط ورودی تهیه کنید و در ساعات ۹ صبح تا ۷ عصر مراجعه کنید. مدت زمان پیشنهادی برای استفاده از این آب گرم معدنی حدودا ۲ الی ۳ ساعت است.

بالا
logo-samandehi