برای تجربه بهتر ، مرورگر خود را به کروم، فایرفاکس، اوپرا یا اینترنت اکسپلولر تغییر دهید.
ویژگی های مشاور املاک حرفه ای

ویژگی های مشاور املاک حرفه ای

یک مشاور و بازاریاب حرفه ای برای مشاوره درست  باید چند اصل را رعایت کند.

پیش ازهر چیزباید در نظر داشت لازمه یک مشاوره خوب ، آراستگی و نحوه لباس پوشیدن مناسب و خوشبو بودن است . این امر در تمام مراحل مشاوره بر ذهنیت مشتری شما و حتی مالکان طرف قرارداد تاثیری بسیار می گذارد. مشاورمسکن یک حرفه است و همه افرادی که در این مسیر گام نهاده اند می بایست رفتار حرفه ای داشته باشند.

۱) شروع کننده بحث شما نیستید :

بدترین کار در مشاوره این است که بدون اینکه از احساسات و تفکرات مشتری اطلاعی آگاه باشیم  شروع به صحبت و رهنمود کنیم ، بنابراین مشاور خوب همیشه ابتدا شنونده خوبی است. بگذارید مشتریان حتی از مشکلات بازار ملک و مسکن گله و شکایت بکنند اما هیچگاه حرف آنها را قطع نکنید.

۲) هر صحبتی را با صبر و حوصله بشنوید:

یک مشاور خوب آمادگی شنیدن هر مشکلی را دارد ، خود را درنقش مشاوری برای حل مشکل مسکن مشتری ببینید.

۳) همه مراجعه کنندگان برای شما یک شانس هستند و برابرند :

 یک مشاور حرفه ای آمادگی پذیرش هر فردی با هر رنگ پوست و نژاد دارد. هر مراجعه کننده ای به صورت بالقوه یک مشتری تمام عیار محسوب می شود.

۴) شما فقط یک راه برای مشاوره ندارید بلکه باید راه حل های گوناگون را ارائه کنید:

 به عنوان مثال سبد ملکی که به مشتری پیشنهاد می دهید می بایست انبوه ملک های گوناگون را درهمان رنج قیمت در دست داشته  باشید.

۵) با تشخیص مشکل مشتری و پیش از انکه راه حل را به او پیشنهاد کنید ، مشکلش را برایش روشن نمایید:

برای مثال گاه مشتری نمی داند که بودجه او هیچگونه تناسبی با خواسته اش ندارد به جای اینکه ابتدای امر این موضوع  را به او بگویید سعی کنید ملک هایی را درهمان رنج بودجه اش به او نشان دهید تا ابتدای امر او با مشکلش بیشتر آشنا شود.

۶) خواسته روشن ومعقول مشتری خود را بپذیرید:

 پس از گفت و گو های اولیه و ایجاد فضای اطمینان در ذهن مشتری خود که یکی از مهمترین ارکان یک مشاوره حرفه ای است ، یکبار خواسته منطقی او را با تمام جزئیات برای او بیان کنید تا بر سر آن با مشتری به اجماع اولیه برسید.

۷) به مشتری نشان دهید که امین و خیرخواه او هستید:

 با این کارشما دیگر در دل مشتری خود نفوذ کرده اید و راه شما  برای رسیدن به معامله ای موفق هموارتر می شود اما به خاطر داشته باشید که در تمام مراحل یاد شده از چاپلوسی بپرهیزید.

۸) اطلاعات عمومی خود را بیشتر کنید:

این امر چند معنا دارد، اول از همه یک بسته کامل از ملک های مرتبط با خواسته مشتری را در اختیاردارید ، دوم چون وقت زیادی را با مشتری سپری می کنید حتماً روی اطلاعات عمومی و فن بیان خود کار کنید زیرا این موضوع  برای یک مشاور خوب بسیار حیاتی است.

۹) منفی بافی را کنار بگذارید وفضا و انرژی مثبت را ایجاد کنید:

 در مراحل مختلف انجام شدن معامله ، ذهنیت های منفی بسیار شما را محاصره خواهند کرد، مشاور حرفه ای کسی است که این ذهنیت های منفی را شناخته و از خود دور و در عوض تمام انرژی خود را روی انجام شدن معامله ای خوب متمرکز نماید.

۱۰) به مشتری قدرت تصمیم گیری بدهیم:

حالا وقت آن است که کمتر حرف بزنیم و مشتری را به حال خود بگذاریم تا اندکی بر فرآیند بازدیدهای ملک تمرکز کند و بتواند برای شروع فرآیند معامله تصمیم قاطع بگیرد.، در این مرحله پرچانگی مشاور می تواند آثاری  مخرب را برانجام معامله بگذارد.

۱۱) آمادگی برای جلسه نشست:

شما ۹۰ درصد راه را رفته اید حالا وقت آن است که با ایجاد فضایی سالم و مبتنی برجلب اعتماد ، مالک و مشتری را در یک جهت قرار داده و لذت یک معامله خوب را ببرید. (فضای اتاق جلسه از نظر تمیزی و طراحی عالی نیز می تواند بسیار تاثیرگذار باشد.)

۱۲) نگرش شما بلند مدت باشد.

در تمام این مراحل بدانید که ما فقط درپی این یک معامله نیستیم و نگرش یک مشاور حرفه ای چه در رابطه با مشتریان و چه مالک یا نگرشی بلند مدت است.

این نکته را به خاطر بسپارید که گرانبهاترین سرمایه یک مشاور مسکن حرفه ای نگرش بلند مدت او و اعتمادی است که در ذهن مالکان و مشتریانش ایجاد می کند.

بالا
logo-samandehi